Silesia Kursy
darmowe szkolenia
Szkolimy z pasją! Podnieś kwalifikacje! Zyskaj wiedzę! Zarób pieniądze!
dostępne szkolenia
Kursy są w 100% darmowe i trwają 80h (45 min)
Kliknij nazwę kursu aby zwinąć/rozwinąć program szkolenia
Interesują mnie wszystkie szkolenia
Teoria baz danych (10 h)
- podstawowe pojęcia: dane, informacje, baza danych (BD), system bazy danych (SBD), system zarządzania bazą danych (SZBD), rekord, pole, typy danych
- modele baz danych i związane z nimi pojęcia
- projektowanie relacyjnej bazy danych
- grupy użytkowników baz danych i ich zadania
Zapytania SQL (20 h)
- Create
- Update
- Insert
- Select
Tworzenie bazy danych i manipulowanie danymi (10 h)
- określanie warunków integralności– sprawdzanie poprawności danych
- bezpieczeństwo danych
- optymalizacja bazy danych
Realizacja zapytań (kwerend) (20 h)
- sortowanie danych wg różnych kryteriów w różnej kolejności
- konstruowanie zapytań wybierających w relacyjnej bazie danych
- inne typy zapytań: parametryczne, krzyżowe i z polami obliczeniowymi konstruowanie zapytań w języku SQL
Raporty (10 h)
- tworzenie raportów na podstawie relacyjnej bazy danych z uwzględnieniem grupowania i sortowania
- tworzenie raportów wykorzystujących obliczenia
Projekt końcowy (10 h)
Narzędzia służące ochronie (20 h)
- Zagrożenia, na jakie narażone jest urządzenie cyfrowe.
- Zabezpieczanie urządzeń cyfrowych (komputer, laptop, urządzenie mobilne)
- Program antywirusowy
- „Mocne” hasło
- Zagrożenia wynikające z dostępu do urządzenia przez niepowołane osoby i sposoby zabezpieczenia
- Zagrożenia wynikające z otwierania niepewnych stron internetowych i otwierania załączników poczty elektronicznej od nieznanych nadawców oraz korzystania z publicznych urządzeń
- Podpisy elektroniczne i certyfikaty potwierdzające tożsamość
- Zagrożenia związane z korzystaniem z publicznych sieci dostępowych, VPN
- Typy ataków, których celem są urządzenia elektroniczne oraz sposoby dbania o ich bezpieczeństwo
- Szyfrowanie danych
Ochrona danych osobowych (20 h)
- Krytyczne informacje osobowe
- Zagrożenia związane z próbą wyłudzania danych osobowych podczas korzystania z Internetu
- Ochrona przed próbą wykradania danych
- Brak anonimowości w sieci
- Aspekty prawne związane z udostępnianiem i przetwarzaniem danych osobowych, w tym typy oświadczeń o udostępnianie danych osobowych
Ochrona zdrowia fizycznego i psychicznego przed zagrożeniami wynikającymi z korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) (20 h)
- Cyberprzemoc oraz sposoby jej uniknięcia
- Nowoczesne technologie – negatywny wpływ na zdrowie podczas niewłaściwego użytkowania
- Uzależnienie od TIK: rozpoznanie objawów
- Zagrożenia związane z korzystaniem z urządzeń cyfrowych, ergonomii i higieny pracy
Ochrona środowiska (20 h)
- Oszczędzanie energii elektrycznej poprzez właściwe stosowanie urządzeń cyfrowych
- Pozytywny i negatywny pływ urządzeń cyfrowych na środowisko naturalne
- Obliczanie oraz obniżanie kosztów użytkowania TIK.
- Dobieranie urządzeń zużywających mniej energii – ochrona środowiska
Wstęp do programowania (5 h)
- Przygotowanie środowiska
- Omówienie programu Visual Studio
- Omówienie programu WampServer
Tworzenie klas. Obiekt – implementacja klasy (10 h)
- tworzenie klasy: pola, metody, konstruktor
- tworzenie obiektów: operator New
- pola i metody statyczne
- metody finalizujące (finalizery, destruktory)
Dziedziczenie (5 h)
- zawieranie się klas a dziedziczenie
- przeciążanie metod (w tym konstruktorów)
Polimorfizm (20 h)
- przykrywanie metod
- przyczyny stosowania polimorfizmu
- metody wirtualne
- klasy abstrakcyjne (interfejsy)
Zapytania SQL (20 h)
- omówienie zapytań Select, Update, Insert, Create
- omówienie narzędzia PHPMyAdmin
Praktyczne ćwiczenia (20 h)
- tworzenie połączenia z bazą danych
- modyfikacja rekordów
- dobre praktyki
Teoria testowania (10 h)
- Definicje, zasady i procesy testowania.
- Podział testowania.
- Błędy i awarie w procesie testowania.
Strategia testowania (10 h)
- Modele wytwarzania oprogramowania.
- Strategia związana z poziomem i modelem testów.
- Strategia negatywna testowania oraz oparta na ryzyku
Rodzaje testów (20 h)
- Testy czarnoskrzynkowe oraz białoskrzynkowe.
- Testy funkcjonalne i niefunkcjonalne.
- Testy statyczne i dynamiczne.
- Testy potwierdzające.
Korelacja (10 h)
- Role i współpraca osobowa w procesie testowania.
- Narzędzia wspomagające proces testowania.
- Walidacja i kryteria wejścia / zakończenia testów
Zarządzanie testami (10 h)
- Organizacja i planowanie testowania.
- Monitorowanie oraz kontrolowanie testowania.
- Kierowanie testami.
AutoIT (20 h)
- Instalacja środowiska
- Przygotowanie do testów
- Obsługa programu / możliwości aplikacji
Wstęp (5 h)
- Przygotowanie środowiska
- Omówienie programu
- Podstawowe pojęcia
Tworzenie obiektów (10 h)
- Tworzenie zmiennych
- Typy zmiennych
- Operacje na zmiennych
Pętle (5 h)
- For
- While
- Deklaracje try
Klasy (20 h)
- Tworzenie klas
- Odwołanie się do obiektów
Obsługa plików oraz bazy danych (20 h)
- TXT
- JSON
- MySQL
Praktyczne ćwiczenia końcowy (20 h)
- Projekt końcowy
- Dobre praktyki
Przygotowanie środowiska (5 h)
- Instalacja serwera WampServer
- Konfiguracja środowiska testowego
- Instalacja WordPress
Pierwsze kroki (5 h)
- Wybór motywu
- Popularne wtyczki
- Instalacja wtyczek
Ustawienia strony (20 h)
- Przykładowa konfiguracja strony zależna od przeznaczenia
- Konfiguracja kilku popularnych wtyczek
- Możliwe błędy które mogą wystąpić oraz ich zapobieganie
Kodowanie (20 h)
- Wstęp do HTML oraz CSS
- Zasady modyfikacji kodu źródłowego
- Przykłady modyfikacji strony
- Wady i zalety używania własnego kodu
Konserwacja (10 h)
- Tworzenie kopi zapasowej
- Przywracanie kopi zapasowej
- Przenoszenie strony na inną domenę
- Możliwe błędy i problemy przy przenoszeniu
Praktyczne ćwiczenia końcowy (20 h)
- Projekt końcowy
- Dobre praktyki
Podstawy Facebooka (20 h)
- Komunikacja w Social Media:
- Strategia komunikacji marki
- BIG IDEA
- Archetypy marki
- Persona
- Konflikty w Social Media
- Fanpage który konweruje
- Konto biznesowe Facebook
- Analiza konkurencji
- Typy postów
- Skąd pozyskiwać pomysły na treści ( answerthepublic, ubersuggester, Google trends)
- Emoji w social Media
- Skracacze linków ( bit.ly) i UTM
- Promowanie posta a reklama z poziomu managera reklam
- Podstawy reklamy na FB
- Konkursy / wydarzenia / grupy na FB
- Analiza działań
Podstawy Instagram (10 h)
- Instagram w Polsce i na świecie
- Algorytm instagram
- Strategia komunikacji na Instagramie
- Jak Cię widzą tak Cię piszą – Twój profil i bio
- Content na siatce ( zasada 9 grid)
- Kreatywne rozwiązania i aplikacje
- Hasztagi
- Relację / rolki na Instagramie
- Robienie zdjęć (jaki sprzęt się najlepiej sprawdza)
- User Generated Content i Influencerzy
- Reklama na instagram
- Analiza działań
Promowanie marki osobistej w Linkedin (10 h)
- Podstawy LInkedIn
- Profil który konwertuje
- Słowa kluczowe a wyszukiwarka Linked In
- Zaawansowane wyszukiwania SERCH
- Budowanie marki osobistej
- Rekomendacje i jak je pozyskiwać
- Poszukiwanie pracy przy wykorzystaniu LinkedIn
- Podstawy reklamy na LinkedIn
Grafika w Social Media ( Canva + AI) (20 h)
- Interfejs Canva
- Podstawowe narzędzia
- Wykorzystanie płatnych/darmowych stocków
- Wgrywanie własnych zasobów
- Tworzenie animacji ( relację/rolki/post)
- Magiczny tekst ( wykorzystanie AI w generowaniu treści)
- Generator obrazów AI wbudowany w Canvie
- Dobre praktyki
- Zadanie projektowe
Podstawy SEO (10 h)
- Jak działa wyszukiwarka
- Zaawansowane wyszukiwania w google
- Czym jest SEO
- Różnica między SEO a SEM
- SERP i co ma na niego wpływ
- Jak przygotować witrynę, bazy słów kluczowych i zaplanowanie działań SEO
- Optymalizację stron – meta tagi, struktura strony, robots txt, mapa witryny xml etc.
- Jaką rolę pełnią Social Media w SEO
- Wybór słów kluczowych dla SEO
- Analiza konkurencji
- Linki (dofollow vs nofollow)
- Czym jest negatywne SEO i jak go unikać
- Podstawy Google Serch Console
- Podstawy Google Analitics
Copywriting (10h)
- Tytuły i nagłówki
- Styl oraz perswazja
- Język korzyści i jego praktyczne zastosowanie
- Obiekcje
- Gdzie je znajdywać
- Czym są obiekcie
- Jak je zbijać na etapie tworzenia opisu produktu
- Gotowe schematy copywriterskie
- Uwagi apropo formy wizualnej tekstu
- Narzędzie dla Copywriterów
- Wykorzystanie AI w Copywritingu
Reklamy na Facebooku i Instagramie (20h)
- Ustawienia konta biznesowego
- Ustawienia Managera reklam
- Pixel Facebook – konfiguracja
- Cele reklamowe
- Budżet/ harmonogram
- Standardowe targetowanie (demografia/zainteresowania/zachowania)
- Zaawansowane targetowanie:
- grupa podobnych odbiorców
- grupa niestandardowych odbiorców
- Umiejscowienie reklam
- Kreacja reklamowa (karuzela, post reklamowy, film)
- KPI
- Analiza działań
- Dobre praktyki reklamowe
Canva (30h)
- Interfejs Canva
- Podstawowe narzędzia
- Wykorzystanie płatnych/darmowych stocków
- Wgrywanie własnych plików
- Tworzenie animacji (relację/rolki/post)
- Hub marki
- Planer treści
- Łączenie Canvy z innymi narzędziami
- Magiczny tekst (wykorzystanie AI w generowaniu treści)
- Generator obrazów AI wbudowany w Canvie
- Dobre praktyki
Capcut (20h)
- Interfejs programu
- Podstawowe narzędzia
- Ucinanie filmów
- Tryb nakładki
- Nakładanie obiektów/tekstu
- Wycinanie obiektów
- Animacja / efekty
- Edycja tempa
- Tworzenie pierwszych filmów
AI w Social Media (10h)
- Podstawy Chat GPT (generowanie treści)
- Podstawy Adobe Firefly (proste obrazy, edycja zdjęć)
- Zaawansowane generowanie obrazów w Leonardo.ai
- Wykorzystanie AI w reklamie
- Projekt końcowy
Human Resourse Management – HRM (10 h)
- Zarządzanie zasobami ludzkimi – definicja, cele, funkcje
- Rozwój zmian w zarządzaniu
- Kultura organizacyjna – definicja, typy
- Strategiczne zarządzanie – misja, wizja, wartości, cele
- Zarządzanie zmianą
Rekrutacja i selekcja pracowników (35 h)
- Metody rekrutacji
- Opisy stanowiskowe
- Rekrutacja oparta na kompetencjach
- Metody selekcji
- Employee Journey
Utrzymanie pracowników w firmie (35 h)
- Motywowanie pracownika
- Wynagrodzenia i benefity
- Oceny pracownicze
- Szkolenia i zarządzanie talentami
- Budowanie zespołu – role, etapy, komunikacja, Design Thinking
Kadry (40h)
- RODO – ochrona danych osobowych w działach kadrowo-płacowych
- Obowiązki związane z zatrudnieniem
- Rozliczanie czasu pracy
- Nieobecności pracownicze
- Nieobecności chorobowe
- Odpowiedzialność materialna i porządkowa pracownika
- Rozwiązywania umów o pracę
- Umowy cywilnoprawne
Płace (40h)
- Płaca minimalna
- Płaca zasadnicza
- Praca w nadgodzinach i porze nocnej
- Wynagrodzenie brutto – netto
- Koszt zatrudnienia pracownika
- Nieobecności chorobowe
- Pracownicze plany kapitałowe (PPK)
- Potrącenia z wynagrodzeń
- Umowy cywilnoprawne
Sprzedawca/ przedstawiciel handlowy (5 h)
- Opis zawodu
- Rola
- Obowiązki
Komunikacja (35 h)
- Komunikacja werbalna w sprzedaży
- Komunikacja niewerbalna w sprzedaży
- Typologia klientów
- Wygląd osobisty i zachowanie, savoir vivre sprzedawcy
- Praca z klientem z trudnościami
Skuteczna i efektywna sprzedaż (40 h)
- Kultura obsługi klienta
- Techniki sprzedaży
- Techniki negocjacyjne
- Etapy sprzedaży
Wstęp do kosmetologii (5 h)
- Zasady BHP w gabinecie kosmetycznym i podologicznym oraz przepisy prawne dotyczące zakresu wykonywania usług
- Sterylizacja i dezynfekcja – bezpieczeństwo pracy z materiałem skażonym
Manicure i pedicure (45 h)
- Wywiad kosmetyczny i podologiczny oraz diagnostyka wybranych jednostek podologicznych
- Materiałoznawstwo – narzędzia manicure
- Manicure hybrydowy
- Materiałoznawstwo – narzędzia podologiczne
- Pedicure podologiczny
- Podologia – praca z skalpelem (diagnoza i zabiegi na modzelach, odciskach, pękających piętach)
- Podologia – praca na zmianach bakteryjnych wirusowych i grzybiczych
- Elementy ortonyksji – diagnoza wrastających paznokci
Stylizacja brwi oraz rzęs (30 h)
- Anatomia, dermatologia, alergologia okolicy oka, procesy starzenia okolicy oczu
- Materiałoznawstwo – stylizacja brwi oraz rzęs
- Geometria brwi
- Henna pudrowa
- Lifting, laminacja, botox, keratyna brwi i rzęs
Wymagania dla kursantów
Aby wziąć udział należy:
- być osobą pełnoletnią poniżej 29 roku życia
- mieszkającą na terenie woj. Śląskiego
- być osobą należącą do przynajmniej jednej z grup:
- osoba niepracujących niezarejestrowanych w urzędzie (tj. biernych zawodowo lub bezrobotnych niezarejestrowanej w urzędzie pracy)
- osoba zatrudniona na umowie krótkoterminowej, których miesięczne zarobki nie przekraczają 120% wysokości minimalnego wynagrodzenia (w odniesieniu do miesiąca poprzedzającego dzień przystąpienia do projektu
- osoba pracująca w ramach umowy cywilno–prawnej, których miesięczne zarobki nie przekraczają 120% wysokości minimalnego wynagrodzenia (w odniesieniu do miesiąca poprzedzającego dzień przystąpienia do projektu
- osoba niepracujących niezarejestrowanych w urzędzie (tj. biernych zawodowo lub bezrobotnych niezarejestrowanej w urzędzie pracy)
- być osobą nieuczestnicząca w kształceniu formalnym w trybie stacjonarnym
- być osobą nieuczestniczącą w okresie ostatnich 4 tygodni w pozaszkolnych zajęciach finansowanych ze środków publicznych mających na celu uzyskanie, uzupełnienie lub doskonalenie umiejętności i kwalifikacji zawodowych lub ogólnych, potrzebnych do wykonywania pracy
- być osobą nieprzynależącą do żadnej z poniższych grup:
- osób, które opuściły pieczę zastępczą (do 2 lat po opuszczeniu instytucji pieczy),
- osób, które opuściły młodzieżowy ośrodek wychowawczy lub młodzieżowy ośrodek socjoterapii (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które opuściły specjalny ośrodek szkolno–wychowawczego lub specjalny ośrodek wychowawczy (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które zakończyły naukę w szkole specjalnej (do 2 lat po zakończeniu nauki w szkole specjalnej),
- matek przebywających w domu samotnej matki
- osób, które opuściły zakład karny lub areszt śledczy (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które opuściły zakład poprawczy lub schronisko dla nieletnich (do 2 lat po opuszczeniu),
- osób, które opuściły zakład pracy chronionej (do 2 lat po zakończeniu zatrudnienia w zakładzie)
- być osobą nie odbywam kary pozbawienia wolności
Ilość miejsc ograniczona!